Insighty.

Insight to nieoczywista wiedza o konsumencie, iluminacja w trakcie procesu badawczego i strategicznego. 

To również kluczowa informacja o jego potrzebie, jego nieświadomym pragnieniu związanym z marką, kategorią bądź innymi konsumentami w kategorii. 

Insight jest tym, co może zmotywować konsumenta do zmiany, tym, co potrzebuje usłyszeć, żeby tej zmiany dokonać. Jest podstawą do pracy kreatywnej, bo jak nic innego jest w stanie kreatywnych poprowadzić w kierunku rozwiązań wychodzących poza oczywistości. 

Najlepsze komunikacje i najlepsze marki, takie które zmieniają zachowania konsumentów i trwale wpływają na ich wybory, zawsze oparte są na prostej i po fakcie wydawałoby się oczywistej prawdzie o przedstawicielu naszej grupy docelowej.

 

Przykłady insightów:

  • Rano kawka, wieczorem Żubr – proste i wydawałoby się oczywiste do bólu. A jednocześnie jakie chwytliwe i prawdziwe.
  • W hipotece ważna jest cena. Ale przy tych wszystkich formalnościach, ważne jest też żeby bank się do mnie dostosował (Dojeżdżamy… ING)  – zmiana myślenia o kredycie hipotecznym dzięki prostej obserwacji.
  • Ja nie szukam pomocy w przygotowaniu obiadu. Szukam pomysłu. (Pomysł na… Winiary) – czyli myślenie tym, jak myśli konsument.
  • Nigdy nie kupię butów przez internet. Buty trzeba przymierzyć. (Zappos) – czyli obserwacja, która zmieniła oblicze handlu internetowego i wielu modeli biznesowych.
  • W internecie wszystko zostaje na zawsze. Czy na pewno? (SnapChat) – czyli jak zmienić myślenie o komunikacji Social Media, wychodząc od potrzeb konsumentów. 

 

Co łączy te przykłady insightów?

  • Nośność, czyli potencjał do aktywacji emocji konsumentów i wywołania działania
  • Masowość, czyli wiarygodność dla szerokiej grupy docelowej
  • Prawdziwość, czyli obserwacja ze świata konsumenta i jego perspektywy
  • Emocjonalność, czyli pobudzenie wyobraźni i odwołanie się do „miękkich” motywacji
  • Łatwość, z jaką marka odpowiada prostą korzyścią

 

Powiązane artykuły:

Ta strona korzysta z plików cookies.