Insighty.
Insight to nieoczywista wiedza o konsumencie, iluminacja w trakcie procesu badawczego i strategicznego.
To również kluczowa informacja o jego potrzebie, jego nieświadomym pragnieniu związanym z marką, kategorią bądź innymi konsumentami w kategorii.
Insight jest tym, co może zmotywować konsumenta do zmiany, tym, co potrzebuje usłyszeć, żeby tej zmiany dokonać. Jest podstawą do pracy kreatywnej, bo jak nic innego jest w stanie kreatywnych poprowadzić w kierunku rozwiązań wychodzących poza oczywistości.
Najlepsze komunikacje i najlepsze marki, takie które zmieniają zachowania konsumentów i trwale wpływają na ich wybory, zawsze oparte są na prostej i po fakcie wydawałoby się oczywistej prawdzie o przedstawicielu naszej grupy docelowej.
Przykłady insightów:
- Rano kawka, wieczorem Żubr – proste i wydawałoby się oczywiste do bólu. A jednocześnie jakie chwytliwe i prawdziwe.
- W hipotece ważna jest cena. Ale przy tych wszystkich formalnościach, ważne jest też żeby bank się do mnie dostosował (Dojeżdżamy… ING) – zmiana myślenia o kredycie hipotecznym dzięki prostej obserwacji.
- Ja nie szukam pomocy w przygotowaniu obiadu. Szukam pomysłu. (Pomysł na… Winiary) – czyli myślenie tym, jak myśli konsument.
- Nigdy nie kupię butów przez internet. Buty trzeba przymierzyć. (Zappos) – czyli obserwacja, która zmieniła oblicze handlu internetowego i wielu modeli biznesowych.
- W internecie wszystko zostaje na zawsze. Czy na pewno? (SnapChat) – czyli jak zmienić myślenie o komunikacji Social Media, wychodząc od potrzeb konsumentów.
Co łączy te przykłady insightów?
- Nośność, czyli potencjał do aktywacji emocji konsumentów i wywołania działania
- Masowość, czyli wiarygodność dla szerokiej grupy docelowej
- Prawdziwość, czyli obserwacja ze świata konsumenta i jego perspektywy
- Emocjonalność, czyli pobudzenie wyobraźni i odwołanie się do „miękkich” motywacji
- Łatwość, z jaką marka odpowiada prostą korzyścią